Search Console השלב הראשון

Search console – שלב ראשון : כיצד לבקש מגוגל לאנדקס אתר חדש ?

 

ראשית, חשוב לציין מספר עובדות חשובות לגבי ממשק זה, ראשית הינו ממשק חינמי לניהול האתרים בבעלותינו ברמה האורגנית ( בשונה מגוגל מודעות – GOOGLE ADS – ממומן ). שנית, הינו ממשק חובה לכל מקדם אתרים שרוצה להשיג תוצאות ולשמור על תקינות האתר והרלוונטיות דרך מגוון הכלים המצויים בתוך ממשק זה. שלישית, כמעט כמו כל ממשק של גוגל גם הוא עובר שינויים משמעותיים ומתעדכן מעת לעת.

חשוב לזכור, לפני שצוללים פנימה אל הממשק הוא שככל שנעמיק בהבנה שלנו את הממשק הזה, ונשפר את האתר שלנו דרך מגוון הכלים המצויים בו, כך נוכל לשמור על אתר רלוונטי עדכני ותקין וכך גם לשמור ולשפר את הדירוג של האתר בעיני משתמשי גוגל.

לאחר שבנינו אתר לפני כל הכללים החל ממחקר מילים, מבנה אתר, דרך קישורים פנימיים וחיצוניים ובנינו אתר למופת. עכשיו צריך לומר לגוגל "נעים להכיר" אתר חדש בא לעולם. ממשק Search Console מאפשר לנו בבעלים של אתר או בוני אתרים לומר לגוגל לסרוק את האתר ולהכניס אותו לאינדקס האתרים, ובעצם להתחיל את המסע של האתר בתוך "ים" האתרים בדרך לתוצאה אליה אנחנו מייחלים.

ראשית, ל search console יש שתי שיטות לאמת את הבעלות על האתר דרך הDOMAIN או דרך ה URL, השיטה הממולצת הינה דרך ה URL.

כדי לוודא שאנחנו בעלים, אנו מצטרך גישה לממשק הניהול של האתר או למנהל הקבצים של האתר, אחרת לא תהיה לנו האפשרות לאמת כי אנחנו הבעלים או באי הכוח של הבעלים ( בעלי האתר ). ישנם מספר שיטות לאמת בעלות השיטה העדיפה עליי הינה הכנסת קוד Meta Tag בתוך קוד האתר בחלק שנקרא HEAD (חובה  גישה לממשק הניהול) , או להכניס קובץ לתייקיה הראשית של האתר (חובה  גישה למנהל הקבצים של האתר ). לאחר שהנחנו את הקוד או הקובץ ורעננו את האתר נבקש מ search console לאמת ואם הכל כשורה, האתר נכנס למערכת תחת בעלותכם.

חשוב להדגיש, כי לאחרונה פלטפורמת בניית האתרים WIX מאפשר את התהליך לעיל אוטומטית לאחר שעברת על מספר פעולות פשוטות תחת הלשונית של marketing and seo => Get Found on Google

מכאן, השלב השני והוא לומר לגוגל מהי מפת האתר שלו ( SITEMAP ), על ידי הוצאת הלינק שמצביע על מפת האתר בוורדפרס ניתן להוציא את הלינק תחת הפלאגין של YOAST תחת לשונית מאפיינים כפי שניתן לראות בתמונה

מפת אתר

לאחר שהוצאנו את הלינק למפת האתר נדביק רק את החלק היחסי והמודגש לאחר הדומיין הכוונה DOMAIN.COM/XXX.XML  ואותו נדביק בלשונית SITEMAPS כך :

מפה אתר לסריקה

 לאחר לחיצה על SUBMIT, הגשנו לגוגל את האתר לאינדוקס 

ומכאן גוגל מתחילים לסרוק את האתר, מזל טוב !!! 

אהבתם את הכתבה? תשתפו...

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בלינקדאין

מוזמנים להשאיר תגובה